Saturday 23 April 2011

Aku sedih bila mendengar dari mulut mu yang dirimu tidak bisa mempercayai diriku sepenuhnya.
Aku sedih bila mendengar dari mulut mu yang dirimu tidak bisa meluahkan masalah mu kepadaku.
Aku sedih bila mendergar dari mulut mu yang dirimu tidak bisa menjawab persoalanku kepadamu.

Adakah kerana diri ku? kau terpaksa berkorban kan hati mu
demi membahagiakan diriku.
Adakah dirimu di dalam keterpaksaan dan terpaksa untuk menyanyanyi diriku ini.
kerana tak ingin diriku mengabaikan kehidupan ku sendiri. Sesat dalam kehidupan aku sendiri.
Sesat dengan makluk2 tuhan yang lain. Sesat dalam dunia yang serba canggih kini. 
Aku meminta seribu maaf dari mu. Andai kata , mungkin perangai ku ini tak kena dgn dirimu.
mungkin aku tidak matang seperti kawan2 mu yang lain.

-Aku hanya la ingin kan cinta mu yang begitu suci.
Dan aku hanya la ingin kan cinta mu yang begitu ikhlas-
bukan cinta yang dalam terpaksa. bukan kerna cintakan aku
kerana kasihan kan diriku. tak perlu..

Mengapa ihsan lain boleh membeli hati mu? sedangkan mereka hanyalah tahu menyakit kan hati mu sahaja.
Mengapa ihsan lain boleh dapat memiliki dirimu? sedang kan diriku. tak bisa memiliki diri mu , dan cintamu.
Andai kata diriku ini merimaskan dirimu? biar aku hidup dgn cara ku sendiri. Biarla aku melangkah pergi
dengan hati yang serba sunyi dan sedih ini. Aku rela melepaskan diri mu pergi. kerana bagi mu. diriku ini hanya la untuk merimaskan hidupmu sahaja. Aku tidak rela membuat sebegitu kepada ihsan yang aku sayang dan aku sanjungi. Jika dia rimas dgn kehadiran diriku. Aku lepas kan diri mu. Apa yang aku tahu. aku sangat sayang kan dia. Mungkin dgn cara ini. dia akan lebih bahagia. dia akan lebih berjaya. IBERJAYA? itu yang aku nak tgk sekali pada dia. aku nak dia berjaya dalam kehidupan. Jika dia berjaya. Aku pun Berjaya.
Mungkin nasib ku sebegini. Hidupku tak begitu bahagia mcm orang lain. Hidupku ini mmg terlalu sunyi dan sepi. Aku redha andai itu ketentuan ALLAH. Aku rela hidup sebegini kerana itu adalah pintanya. Apa yang boleh ku lakukan. Hanya la berdoa. Mungkin ALLAH akan kasihan pada umat seperti ku ini. tetapi biar laa. Aku sudah lali dgn kehidupan aku sebegini. Jauh dari keluarga. Juah dari sedara mara. hm. Aku ingin sekali mendengar orang bertanyakan khabar pada diriku. Aku ingin sekali mendergar
gelak gelak tawa ku yang dulu. sudah lama aku tak bergelak tawa mcm dulu-dulu. hmm.

Wahai sang puteri yang aku sayangnyi. Ingin sekali aku menyimpan mu
di dalam sebuah kota khas yang aku ciptakan hanyala untuk mu.
akan ku simpan cinta mu itu di dalam kota yang ku bina itu.
dan akan aku telan kunci nyaa. Biar semua orang tak dapat memiliki hati mu itu.
Biar diriku sahaja memliki dirimu dan cinta mu itu.

No comments:

Post a Comment